tirsdag, oktober 10, 2006

Conquering new territories!


Jeg vet det blir endel forhandlinger, men jeg lovte å komme tilbake med mer. Det er nemlig et veldig kjekt fag! Det er nesten så en ikke tenker at det er skole, man bare lærer hvordan man skal komme fram til en best mulig avtale med en motpart! Dette får man bruk for ikke bare i arbeidslivet og fremforhandling av lønnsavtaler og forretnings-greier, men jeg kan også hjelpe venner og bekjente dersom det skulle oppstå konflikter :) hehe..

Men idag har jeg iallefall fullført enda en av øvelsene vi skal gjennom. Jeg spilte rollen som en suksessrik fotballspiller ved navn Ama Ata Fie fra Ghana. Året er 2030, og kvinnefotball har på dette tidspunktet blitt den mest populære sporten i verden, mer populær enn herrefotball.
Tenk på det! For en fremtid.
Dette er meg (med litt mørkere hudfarge):


Ettersom min kontrakt med eksisterende agent Kofi Mwegen-et eller annet nå snart går ut, ønsket jeg sterkt å forhandle frem en ny kontrakt med ham. Men siden han var i Ghana og jeg i Brasil, måtte forhandlingene foregå per epost. Og jeg burde være i stand å få til en super avtale ettersom jeg har fulgt med i timen og lest denne boken:

Da var det bare å trykke på tastaturet og sette igang.

Og ettersom Kofi var like forståelsesfull for min situasjon som forsørger for min bror med hjertefeil hjemme i Ghana som jeg hadde håpet han ville være, kom vi etter fire timer med eposter og gi og ta og slikt frem til en avtale! Ok, fire timer høres mye ut, men til mitt forsvar må jeg si at jeg måtte tenke endel på hva jeg skulle svare for å ikke sette meg selv i en ugunstig situasjon. Det klarte jeg å unngå, og får lov til å fortsette å spille fotball i en super klubb i Sør-Amerika - som er det jeg elsker mer enn alt på jord. Heheheh.. Akkurat som Rune;)

Enda et oppdrag fullført.

Forhandleren Anette står til disposisjon - spekket med erfaring!

2 kommentarer:

Wennis sa...

Blir jeg fotballproff skal du være agenten min=)

Anonym sa...

Eg va og Ama Ata Fie i vår.. eg brukte nesten ei veka på den skiten.. EI VEKA!!! bare fordi motparten slo seg skikkelig vrang.. :/

Til slutt blei eg lei.. og då måtte eg ta ein "take it, or leave it".. d funka jo..

(Seie ingenting om resultate.. for d har me jo ikkje "lov" t..)

Aldri meir mail forhandling.. håpe eg :)