torsdag, mars 08, 2007

Oslo, kaffi og Hjørdis

Å besøke venner som bor andre steder kan ofte føles litt som å komme hjem. Spesielt når en trenger en liten avkobling fra det livet man vanligvis har (som ofte består av skole og regn), er det godt å komme til ikke-skole og sol. I helgen besøkte jeg og Rune Kamilla, Ole og Hjørdis. Mer om hvem Hjørdis er kommer senere:)

Helgen var svært avslappende, med minmalt av aktiviteter. Lørdag tok vi buss til Majorstua, og besøkte den nye Zara i Bogstadveien. Jeg hadde egentlig sinnsykt stor forventning til butikken siden jeg har funnet så mye bra før på Zara i andre byer (London, NY), men butikken var så overbefolket av kupp-søkende mennesker at det jeg ikke så nytten av å stå i kø til venterommet med mindre jeg fant noe som jeg bare måtte prøve... Bedre lykke neste gang sier jeg, og må minne meg selv på at lørdag midt på dagen kanskje ikke er det beste tidspunktet å besøke en ny butikk på.

Vi tok en pause på Kaffebrenneriet, og jeg fikk Kaffe Mocca med hjerte i! Har aldri fått det før..


Søndag gikk vi tur, og heldig for oss ligger dette røde huset i nærheten av der Kamilla og Ole bor! Noen som kjenner det igjen? Det er akkurat slik det var på Barne-tv når vi var små! Bortsett fra at da var selvsagt huset mye mye større, og det var nesten en mil mellom porten og inngangsdøren. Når vi såg dette huset hørte jeg inne i hodet mitt "Her i Portveien 2, vil vi la la la la la (husker ikke resten)". Ah, de barndomsminnene..


Hjørdis er familien Urdals nyanskaffede katt, som eies på deling med et annet par. Smart ordning! Hjørdis ble fort husvarm og var utrolig morsom - jeg har aldri sett en katt jage halen sin før.. Mitt forhold til Hjørdis er nok litt delt, ettersom hun får meg til å bli nyse, klø i øynene og snyte meg - jepp, jeg er allergisk. Typisk, men jeg er like glad i Hjørdis for det!

Kamilla og Ole, tusen tusen tusen takk for en deilig og avslappende helg hos dere. Og Hjørdis:)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så koselig. Nå håper jeg vi ses i Oslo i mai? Forresten, "tikk" eller du har`n. Se min blogg for mer info...

Anonym sa...

Åh, tusen takk skal dere ha for ei kjempefin helg! Det var så greit og avslappende å ha besøk av dere.:) Hjørdis har det bra...vokser og blir stor! Denne uka er hun hos Elise og Svein, men vi har bestemt oss for å ha henne med på hytta på Geilo i påska! Bra dere koste dere i Tigerstaden:)

Maren sa...

Hei Anette. Du har jo blogg:) Høyres ut som om de hadde det fint i Oslo. Har du forresten sett at det har begynt å poppe opp Deli DeLuca i Bergen? Konge!

Linda sa...

"her i portveien to, vil vi bygge og bo, vi skal bygge og bo - her i portveien to" ...... noe i den duren tror jeg. kjekt dere kom og drakk kaffe :)