tirsdag, oktober 31, 2006

Høst i Bergen

Jeg føler at høsten kom litt mer snikende på oss i år enn den har gjort før. Tidligere har den bekreftet sin komme med kraftige og ubønnhørlig lange dager med endeløst regn.. Men i år kan vi endelig skryte av hvor fint vi har hatt det i Bergen! Likevel er den her nå, og jeg merker at jeg er trøttere om morgenen nå enn når det er lyst. Og man blir lett litt sånn deppa.. Det er noe i det med høstdepresjoner tror jeg, om det er fint vær eller ei. Da vil jeg komme med noen tips - dette er noe av det jeg har gjort på i høst.


Gå på konsert















Jeg må innrømme at jeg aldri har vært så veldig begeistret for Maria Solheim, men en konsert med henne fredag 20.oktober på Kvarteret fikset på det. Likte musikken veldig godt! Lit country-Johnny Cash-ish til tider. Jeg ble fascinert og sjarmert. Jeg er sikkert ikke den eneste:)

Lage sveler!




















En søndag ettermiddag slo jeg og Elisabeth oss løs og laget hemmelig-oppskrift-sveler! Kan ikke si hvor den er hentet fra, men det jeg kan si er at de er landet beste - helt sikkert! Vi laget oss kaffi og rørte blåbær, og koste oss med Shakespeare's "Stor Ståhei for Ingenting" - den likte jeg! Jeg liker virkelig sånne søndag ettermiddager:)

Gå på tur!















Jeg og Rune hadde en deilig tur opp til Fløyen på lørdag. Vi var de eneste der (bortsett fra to lekne gjeterhunder), siden det sikkert var litt kaldt for noen. Så vi hadde med oss boller og kaffi og kakao - orntli nistetur. Det er alltid godt å komme seg ut, selv om gradestokken nærmer seg null!

6 kommentarer:

Sildesotten sa...

Goe idèa! Fekk så lyst på lappa (svele) at eg bjynnte å surfa på nette itte di... Fant mange oppskrifte, mangla kje på d. Kansje ord (les:oppskrift) blir handling (les: lappa) ein dag? ;)

Anonym sa...

hurra for hemmelig sveleoppskrift!! og hurra for kanskje bergenstur!! :)

kristine sa...

e det museumssveler?? :O

Helga sa...

Åå, ej mæ vil ha svele!! på ferga! S-eteikande bra!! kor ej va når svelefesten fann stad?

Anette sa...

Silje: Jeg beklager, men det er nok en litt hemmelig oppskrift jeg har lært etter fire somre på Sunnmøre Museum i Ålesund:) Kanskje jeg kan dele den en dag! Eller så kan jeg invitere til svelefest! Det hadde vært noe:)

Kristine: Jepp, det er de eneste som er gode nok! Hehe..

Helga: Du var sikkert bortreist når vi lagde sveler, men jeg skal lage de til deg en gang også, de er rett og slett sinnsjukt gode. Hehe.. Til og med bedre enn fergesvelene, sies det.

Klara Jensen sa...

Sveler hørres bra ut! Sikkert bedre enn den fabelaktige "banan"kako som va vesentlig bedre i varm tilstand...

Veldi kosli med bilde fra vårt fantastiske kjøkken! Fekk meg til å tenke på at eg snart burde skrive ein blogg med bilder fra vår utrulig koselige leilighet...da må nesten bli under pepperkakebakinga i desember!! :) Looking forward to it...