tirsdag, september 26, 2006

Noe av det beste i verden

Jeg fikk meg en ny venn idag. Hun heter Kasia og er fra Polen, og går på samme årstrinn som meg på skolen. Jeg snakket litt med henne, og fant ut at Polen består av mer enn jordbærplukkere! En av de tingene som gjør livet så bra å leve, er å få nye venner. Dette kan nok høres veldig "I want world peace"-aktig ut, men det er ofte de små tingene man ikke tenker så ofte over som kan gjøre dagen så mye bedre. Så her kommer en liten liste over små (og litt større ting) som gjør dagen bedre:

* Nye venner
* Lukten av rent tøy
* Lukten av nystekt brød
* Lyden av Rune sin stemme i telefonen
* At Helga lager havregrøt til meg om morgenen
* Finne de skoene på salg som du har hatt lyst på lenge men ikke egentlig hatt råd til
* Røverkjøp
* Avlyst forelesning (med forbehold, mange forelesninger er faktisk gode)
* Dama på 7-Eleven som smiler til meg
* Eieren på Statoil som sier hei og spør hvordan det går på skolen
* Et godt ordspill på Pun of the Day (ikke sant, Elisabeth?)

Kommer ikke på mer akkurat nå. Men jeg kan komme med et spørsmål: Hvilke småting er det som kan få din dag til å gå fra tordenhimmelsvart til Blendahvitt?

Anettet kommer tilbake med mer.

PS: Idag skal jeg selge et hus! Anette debuterer som forhandler.

Anettet kommer tilbake med mer også her.


2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Et godt ordspill på Pun of the Day er som den velkjente rosinen i pølsa (egentlig et ganske ekkelt konsept, spør du meg, rosiner i blodpølse...), som prikken over i'en, som kronen på verket, som krydderet på livets kotelett, som det hammerslaget som treffer dagens spiker best på hodet... Og alle andre slike klisjéaktige men dog så talende ordtak man skulle kunne finne på... Som stjernen i dagens akt på livets scene...

Helga sa...

For det første så er eg svært (legg merke til ikkje sinnsjukt) nøgd med at ei av dine små gleder er at eg lagar havregrynsgraut til deg om morgonen. Det er ei av mine små gleder sjølv :)

For min eigen del vil eg leggje til å få danse sving med gode vener!
Eller få ei melding på tlf som berre spør korleis eg har det.
Tunfisk på boks.

Ettersom eg kjem på meir skal eg tilføye :)