søndag, juli 13, 2008

Blomster jeg er glad i!

Jeg synes at georginer er så fine - spesielt denne! Fikk den av svigermor Bjørg Marit. Nå står den utenfor inngangsdøren vår og hilser gjester velkomne!


Utenfor inngangsdøren har jeg også plantet masse herlige margeritter og en hengelobelia i en stor sinkbalje. Denne sinkbaljen fant jeg på Living.


Drenering er viktig for at ikke røttene skal råtne, og denne sinkbaljen har ikke hull i bunnen. Tiden vil vise om det er nok med disse lecasteinene...



...fyller opp med jord...


Det ferdige resultatet - er spesielt glad i margerittene, det er som de sier "Velkommen hjem!!" hver gang jeg kommer hjem - og det er jo bare herlig:)


Har falt for potter, vannkanner og lignende i sink, det bryter så fint mot blomstenes skjørhet. Denne pelargoniumen, som jeg forøvrig er en av de mest romantiske blomstene jeg kjenner til. Denne nydelige rosa skjønnheten står på den lille verandaen vår, og gjør det så koselig å sitte der på fine dager!



Pelargonium up close:


1 kommentar:

urdal sa...

NYDELIGE nærbilder av pelargoniumene Anette!!